Pozycjonowanie

Pozycjonowanie w 2016 roku

Czy już pracujecie nad strategią pozycjonowania swojej strony w 2016 roku? Jeśli nie, to powinniście. Choć do roku 2016 jest jeszcze trochę czasu, sieć rządzi się swoimi prawami i jeśli nie tyle nie jest się na bieżąco, co nie myśli się z wyprzedzeniem i nie przewiduje przyszłych trendów, to ciężko jest na stałe zaistnieć w internecie. SEO zmienia się codziennie, posuwając się stale do przodu, aby sprostać wymaganiom konsumentów. Pozycjonowanie i optymalizacja w roku 2016 będą prawdopodobnie jeszcze bardziej eleganckie i jeszcze bardziej nastawione na treść. Oto 5 rzeczy, o których warto pamiętać przy planowaniu strategii SEO na 2016.

1. Wyszukiwanie przez telefon

Optymalizacja strony pod kątem smartfonów jest zdecydowanym obowiązkiem. Technologie nadające stronom responsywność i poprawiające ich wyświetlanie na małych ekranach są wciąż dopracowywane i warto zwracać uwagę na najnowsze trendy w tej dziedzinie. W 2016 roku będzie więcej przeglądarek mobilnych niż desktopowych – dlatego trzeba koniecznie zaoferować użytkownikom mobilnym coś od siebie!  Google nadal dąży do dalszej poprawy wyszukiwarki pod kątem platform mobilnych, więc firmy, które nie są przyjazne dla użytkowników smartfonów będą w tyle.

2. Wyszukiwanie głosowe

Coraz więcej konsumentów korzysta z opcji wyszukiwania głosowego do poszukiwania informacji, których potrzebują. Wyszukiwanie w ten sposób jest ciągle dopracowywane, jednak już teraz można wyszukiwać kompletne pytania. Zintegruj „kto”, „co”, „gdzie”, „dlaczego” i „jak” do słów kluczowych i fraz w swojej strategii treści SEO 2016.

seo 2016

3. SEO społecznościowe

Częściej niż kiedykolwiek social media pojawiają się w wynikach wyszukiwania, zwłaszcza dla często wyszukiwanych słów kluczowych. A Google już zapowiedziało, że jego algorytm jeszcze bardziej będzie uwzględniał czynniki społecznościowe. Połączenie strony z portalami społecznościowymi to już po prostu standard. Odpowiednia treść na stronie to jedno, zadbaj też o regularne wpisy na Facebooku czy Twitterze.

Czytaj  Zakaz pozycjonowania - co to takiego i czego dotyczy?

4. Wideo SEO

Oglądanie filmów w sieci jest z każdym rokiem coraz popularniejsze, szacuje się, że nawet 50% ludzi będzie oglądać filmy za pomocą urządzeń mobilnych w 2016 roku. YouTube staje się najczęściej używaną wyszukiwarką zaraz po Google. Jeżeli nie masz jeszcze silnej kampanii wideo, 2016 to rok, aby to zrobić. Konsumenci oglądają obecnie więcej filmów niż kiedykolwiek wcześniej. Filmy SEO naprawdę zyskały w ostatnich latach wraz z poprawą urządzeń mobilnych.

5. Treść cały czas rządzi!

Treść jest niekwestionowanym mistrzem marketingu cyfrowego. Kiedy myślimy o strategii pozycjonowania na rok 2016, zdecydowanie należy nadal koncentrować się na tworzeniu bogatej zawartości. Artykuły, blogi, filmy, artykuły prasowe, social media, oraz wszelkie formy oryginalnej, bogatej treści, doprowadzą Twoją strategię pozycjonowania na 2016 do sukcesu!

Polecane wpisy
Warto tworzyć artykuły na stronę?

To pytanie zadaje sobie zapewne wielu właścicieli serwisów czy sklepów internetowych. Niewykluczone, że pojawiają się wątpliwości co do kosztu tworzenia Czytaj dalej

Zapowiedzi zmian w algorytmie Google w 2024 roku i ich wpływ na pozycjonowanie stron
Zapowiedzi zmian w algorytmie Google w 2024 roku i ich wpływ na pozycjonowanie stron

Zapowiedzi zmian w algorytmie Google w 2024 roku i ich wpływ na pozycjonowanie stron Google nieustannie udoskonala swój algorytm, aby Czytaj dalej