Copywriter jak nim zostać

Chciałbyś zarabiać na pisaniu? Rozpoczęcie kariery copywritera jest dużo łatwiejsze, niż Ci się wydaje. Oczywiście – nie usłyszysz tego od „zawodowych guru” copywritingu, którzy desperacko starają się chronić swoją branżę przed napływem nowych osób. Jednak prawda jest taka, że bez…

Opublikowane w Redakcja

Różnica między SEM a SEO

SEM (Search Engine Marketing) to strategia marketingowa, która wykorzystuje płatne kampanie reklamowe w wyszukiwarkach internetowych do pozycjonowania strony internetowej. SEM obejmuje dwie główne techniki: PPC (Pay-Per-Click) i SEO (Search Engine Optimization). PPC to model płatności za kliknięcie w reklamę. Reklamodawcy…

Różnice między SEM a SEO

Jakie są główne różnice między linkami sponsorowanymi, czyli reklamą typu paid search, a pozycjonowaniem organicznym (lub naturalnym) SEO? Jako, że często spotykamy się z powyższym pytaniem, postanowiłem opisać główne, podstawowe różnice pomiędzy tymi dwiema składowymi działań SEM. Zachęcamy do wcześniejszego…

Jaka jest różnica między SEO a pozycjonowaniem?

Zasadnicza. W większości wypadków działania pozycjonerskie to pic na wodę. Włóżmy kij w mrowisko polskiego status quo. Dzisiejszy post pisaliśmy razem i wyraża naszą wspólną opinię. Dla większości (choć trochę) zorientowanych laików, polski rynek SEO jest równoznaczny z pozycjonowaniem. Laicy…

Linkowanie wewnętrzne kontra linki zewnętrzne – o co w tym chodzi?

Początkujący pozycjoner dowiaduje się, że istotne są wszelkie działające odnośniki, które prowadzą do danej strony internetowej. Okazuje się, że link z zewnątrz (inbound link), ma znacznie większą moc niż link wewnętrzny – choć tych drugich oczywiście, też nie powinno zabraknąć…

Darmowe pozycjonowanie strony internetowej

Co rozumiemy pod pojęciem wyszukiwarki? Są to de facto strony internetowe, który powstały po to by indeksować cały Internet, czyli przeszukiwać sieć, wchodzić na każdą stronę internetową i zapisywać we własnej bazie, o czym jest dana strona internetowa i jaką…

Prawidłowe tworzenie odwołań

Na czym polega prawidłowe tworzenie odwołań? Stopniowanie – należy pamiętać o tym, by nasze działania były sukcesywne. Stały przyrost linków jest sytuacją wzorcową, nie możemy brać pod uwagę systemu malejącego. Idealna sytuacja zachodzi, gdy w pierwszych miesiącach naszych działań ilość…

TrustRank: o co w tym chodzi

W ostatnim roku bardzo popularnym słowem w branży SEO było TrustRank. Pojęcie to zyskało na popularności głównie za sprawą dwóch dużych aktualizacji algorytmu wyszukiwarki: Pandy i Pingwina. Kilka razy mogliście się spotkać z tym słowem również na naszym blogu. Jednak…

Teksty pod SEO – lepiej zlecić, czy może poszukać gotowych?

Jeżeli zajmujemy się tworzeniem sporej ilości zaplecz pozycjonerskich, zwykle samo pisanie dużej ilości tekstów nie należy wtedy do naszych zadań. Z tego powodu zlecamy usługę na zewnątrz. Treści zapleczowe nie bywają szczególnie dobrze płatne, więc stworzenia ich podejmują się najczęściej…

Opublikowane w Redakcja