Konfiguracja internetu w systemie Windows 12
Aby móc korzystać z internetu na komputerze z systemem Windows 12, musisz skonfigurować połączenie internetowe. Możesz to zrobić za pomocą połączenia przewodowego lub bezprzewodowego.
Konfiguracja połączenia przewodowego
Konfiguracja połączenia przewodowego jest bardzo prosta. Wystarczy podłączyć kabel Ethernet do portu Ethernet w komputerze i do routera lub modemu.
-
Podłącz kabel Ethernet do portu Ethernet w komputerze.
-
Podłącz drugi koniec kabla Ethernet do portu Ethernet w routerze lub modemie.
-
Otwórz panel Ustawienia, klikając lub dotykając ikony koła zębatego na pasku zadań.
-
Kliknij lub dotknij opcji Sieć i Internet.
-
Kliknij lub dotknij opcji Ethernet.
-
Sprawdź, czy połączenie Ethernet jest włączone. Jeśli nie jest włączone, kliknij lub dotknij przełącznika Ethernet, aby je włączyć.
-
Jeśli połączenie Ethernet jest włączone, powinno zostać wyświetlone, że jest podłączone do sieci.
Konfiguracja połączenia bezprzewodowego
Konfiguracja połączenia bezprzewodowego jest również dość prosta. Wystarczy, że znajdziesz sieć bezprzewodową, do której chcesz się połączyć, a następnie wprowadź hasło sieci.
- Kliknij ikonę sieci w prawym dolnym rogu ekranu.
- Kliknij lub dotknij opcji WiFi.
- Wybierz sieć bezprzewodową, do której chcesz się połączyć.
- Wprowadź hasło sieci.
- Kliknij lub dotknij przycisku Połącz.
Jeśli nie znasz hasła sieci bezprzewodowej, możesz poprosić o nie administratora sieci.
Ustawienia połączenia internetowego
Po skonfigurowaniu połączenia internetowego możesz dostosować jego ustawienia. Możesz to zrobić, otwierając panel Ustawienia i klikając lub dotykając opcji Sieć i Internet. W sekcji Sieć i Internet możesz:
- Zmienić nazwę połączenia internetowego.
- Zmienić typ połączenia internetowego.
- Włączyć lub wyłączyć automatyczne uruchamianie połączenia internetowego.
- Ustawić limity danych.
Rozwiązywanie problemów z połączeniem internetowym
Jeśli masz problemy z połączeniem internetowym, możesz spróbować rozwiązać je, wykonując następujące czynności:
- Upewnij się, że komputer jest podłączony do sieci.
- Upewnij się, że kabel Ethernet jest podłączony prawidłowo do komputera i do routera lub modemu.
- Upewnij się, że hasło sieci bezprzewodowej jest poprawne.
- Uruchom ponownie komputer i router lub modem.
Jeśli nadal masz problemy z połączeniem internetowym, możesz skontaktować się z dostawcą usług internetowych.