Budowanie trwałych relacji z klientami to kluczowy element strategii biznesowej. Pozytywne doświadczenia – zarówno podczas zakupów, jak i w innych kontaktach z firmą – budują nienaganny wizerunek marki i lojalność klientów. Opracowanie skutecznej strategii biznesowej opartej na relacjach wymaga nieustannego zbierania danych o wrażeniach klientów. W tym celu niezbędne jest oprogramowanie CRM, o którym opowiemy szerzej w naszym artykule. Wyjaśnimy, czym jest system HubSpot CRM i dlaczego warto z niego korzystać.
Czym jest HubSpot CRM?
Mówiąc najprościej – HubSpot CRM (Customer Relationship Management) to narzędzie, działające w ramach szerszego oprogramowania. Wspomniane oprogramowanie (HubSpot) umożliwia natomiast sprzedaż, marketing i obsługę klienta na jednym systemie, dzieląc się danymi i informacjami.
CRM pełni bardzo ważną funkcję całego systemu, gdyż pozwala śledzić i analizować relacje z klientem – począwszy od pierwszego kontaktu potencjalnych klientów z ofertą, przez etap zakupów, aż po obsługę posprzedażową. Do zbierania informacji służą różne kanały, takie jak: e-maile, rozmowy telefoniczne, kliknięcia w reklamy, aktywność w mediach społecznościowych itp.
Warto podkreślić, że narzędzie zbiera informacje bardzo rzetelnie i pozwala uzyskać szczegółowe dane – na przykład, czy klient rozmawiał na czacie z konsultantem, odwiedził witrynę czy też pobrał lead magnet. W efekcie pozwala przygotować mocno spersonalizowaną ofertę i dostarczyć klientowi to, czego potrzebuje do podjęcia decyzji zakupowej. Co istotne – w ramach HubSpot narzędzie CRM jest zupełnie darmowe!
HubSpot Partner pomoże wdrożyć i w pełni wykorzystać potencjał systemu CRM Hubspot
HubSpot Partner BusinessWeb specjalizuje się wyłącznie w rozwiązaniach HubSpot. Możesz liczyć na:
- Szeroki zakres wsparcia – niezależnie od wielkości twojej firmy.
- Różnorodne rozwiązania HubSpot – marketing hub, sales hubspot, service hubspot.
- Elastyczność – personalizowane projekty, elastyczne pakiety godzinowe, onboarding.
Partner HubSpot pomaga na każdym etapie, a mianowicie: dobiera odpowiednią licencję i zaplanuje wdrożenie. Ponadto przeprowadzi audyt, dostarczy niezbędnej wiedzy na temat wykorzystania systemu i zbuduje efektywne procesy. Co zyskasz po wdrożeniu CRM HubSpot?
- Ustandaryzowany proces sprzedaży, według którego będzie pracował cały zespół sprzedaży i obsługi klienta.
- Informacje o kliencie (zintegrowaną z działaniami marketingowymi i obsługą klienta) zgromadzoną w jednym miejscu.
- Automatyzację komunikacji sprzedaży z back office.
- Monitoring pracy całego zespołu sprzedaży, a co za tym idzie, możesz ustalić kryteria oceny pracy każdego sprzedawcy z osobna i wskazać obszar, który należy poprawić.
- Zespół sprzedaży i obsługi klienta może się skupić na najważniejszych kwestiach, jak kontakt z potencjalnymi klientami i budowanie relacji.
- Wszystkie dane klientów są procesowane i nic nie ginie.
Podsumowując; narzędzie, takie jak HubSpot CRM pomaga twojej firmie rosnąć. Platforma HubSpot CRM wdrożona przez doświadczonego partnera pozwoli rozwinąć skrzydła i skupić się na najważniejszych zadaniach.