W ostatnich latach rynek eCommerce w Polsce znacząco się zmienił. Tradycyjne platformy e-commerce o polskich korzeniach, takie jak Shoper, Shoplo, IdoSell Shop (dawniej IAI-Shop), oraz Redcart, przez długi czas dominowały jako najpopularniejsze technologie SaaS eCommerce w kraju. Jednak trend ten zaczyna ewoluować, a Shopify szybko zyskuje na popularności.
Migracja do Shopify
Shopify rozwija swoje możliwości integracji, obejmując kluczowe usługi logistyczne, polskie systemy płatności, a także popularne lokalne platformy, takie jak serwis aukcyjny Allegro (między innymi poprzez Baselinker). Zakupy przez Internet zyskują coraz więcej zwolenników, dzięki czemu oferowany jest szeroki wybór platform e-commerce, które warto przetestować. Jest możliwe znalezienie rozwiązania, które będzie atrakcyjniejsze pod względem szybkości działania, kosztów utrzymania, czy sprawności obsługi. Shopify to jedno z oprogramowań e-commerce w modelu SaaS, które obiecuje niski próg wejścia dla każdego, kto marzył o otwarciu własnego sklepu internetowego bez konieczności utrzymania technicznego sklepu i wiedzy technicznej. Każdego roku agencja Shopify zdobywa coraz to więcej zwolenników, a sama platforma stworzyła najwyższy plan Shopify Plus, które spełnia wymagania dużych firm. Migracja wymaga starannego planowania dostępności sklepu.
Proces migracji sklepu
Częsta migracja do Shopify Plus jest coraz bardziej powszechna, co związane jest z jego adaptacyjnością do zmieniających się potrzeb rynku e-commerce. Shopify nie tylko ułatwia zarządzanie sklepem, ale także oferuje rozwiązania, które umożliwiają szybką adaptację do najnowszych trendów w handlu elektronicznym. Ważną korzyścią jest tu elastyczność – od automatyzacji procesów po integrację z nowymi kanałami sprzedaży. Shopify Plus oferuje także łatwość skalowania, co pozwala firmom na szybki rozwój bez ograniczeń technicznych. Ta cecha wraz z dostępem do zaawansowanych narzędzi marketingowych i analitycznych, powoduje, że platforma ta staje się atrakcyjnym wyborem dla przedsiębiorstw. W procesie migracji mogą pomóc profesjonalne agencje, które mają zaufanie klientów i doświadczenie użytkownika. Migracja sklepu jest procesem skomplikowanym, ale także szybkim. Migracja danych to bardzo istotny etap i obejmuje przeniesienie takich elementów jak produktu, strony contentowe, wpisy blogowe, baza produktowa, baza klientów, historia zamówień, kody rabatowe. Planowanie migracji jest bardzo ważne i pozwala na precyzyjne określenie, jakie składowe są niezbędne do zmigrowania.