Pozycjonowanie

Zdobywanie pozycji za pomocą katalogów stron

Katalogi stron powstają, jako miejsca, w których każdy może innym użytkownikom zaprezentować swoją stronę, która jest zapisywana w odpowiedniej kategorii. Najbardziej znany jest katalog dmoz.org – duży, społeczny projekt. Za nim powstały setki jego kopii (wraz z całą zawartością) jak i kopii startujących od zera. Stało się tak dzięki temu, że Pozycjonerzy wyczuli w tym dobry sposób budowania odpowiedniego zaplecza stron.

Katalogi w Internecie możemy spotkać dosyć różne. Niektóre są moderowane, dzięki czemu do katalogu trafiają tylko odpowiednie – zgodne z wytycznymi danego katalogu – strony, inne są niemoderowane, co powoduje, że szybko tworzy się z nich śmieciowisko. Część katalogów to katalogi tematyczne, w których można umieszczać strony powiązane z tylko wąsko nakreśloną dziedziną.

Wielu pozycjonerów oferuje usługi katalogowania, czyli dodawania odpowiednich wpisów promujących Twój serwis do wielu setek a nawet tysięcy katalogów. Najczęściej korzystają ze specjalnych programów (Adderów), które robią to za nich automatycznie.…jedynie roboty wyszukiwarek przeczytają Twój wpis w katalogu… 😉 Należy jednak zaznaczyć, że w wielu wypadkach takie działanie jest pozbawione sensu – część tak zarzucanych katalogów (klonów dmoz.org lub pomniejszych odrębnych skryptów autorskich) jest blokowana przez wyszukiwarki i karana Banami. W takim wypadku twoje linki trafiają na zupełnie bezwartościowe strony, których boty wyszukiwarek nawet nie wezmą pod uwagę.

Nie oznacza to jednak, by samemu nie korzystać z katalogowania. Polecam jednak metodę ręcznego dodawania wpisów, dzięki czemu zachowujemy pełną kontrolę nad tym, do jakich spisów dodajemy naszą stronę. Lepiej wybierać katalogi moderowane, a nawet, jeśli środki nam na to pozwalają to płatne. Korzystanie tutaj z katalogów dużych serwisów jest dosyć efektywnym działaniem, które zapewni zdecydowanie lepsze efekty niż dodanie setek tysięcy linków, które trafią na nic nie warte wykluczone z indeksu katalogi.

Czytaj  Skąd się wzięły katalogi stron?
Polecane wpisy
Niedozwolone techniki SEO

Cloaked pages (tzw. cloaking) - jego celem jest przedstawienie zupełnie innej treści robotom wyszukiwarek niż ten który widzą internauci. Deceptive Czytaj dalej

Analiza konkurencji
Analiza konkurencji

Analiza konkurencji, znana również jako analiza konkurencyjna, odnosi się do procesu badania i oceny działań, strategii i pozycji konkurencyjnych firm Czytaj dalej