Pozycjonowanie

Zdobywanie pozycji za pomocą katalogów stron

Katalogi stron powstają, jako miejsca, w których każdy może innym użytkownikom zaprezentować swoją stronę, która jest zapisywana w odpowiedniej kategorii. Najbardziej znany jest katalog dmoz.org – duży, społeczny projekt. Za nim powstały setki jego kopii (wraz z całą zawartością) jak i kopii startujących od zera. Stało się tak dzięki temu, że Pozycjonerzy wyczuli w tym dobry sposób budowania odpowiedniego zaplecza stron.

Katalogi w Internecie możemy spotkać dosyć różne. Niektóre są moderowane, dzięki czemu do katalogu trafiają tylko odpowiednie – zgodne z wytycznymi danego katalogu – strony, inne są niemoderowane, co powoduje, że szybko tworzy się z nich śmieciowisko. Część katalogów to katalogi tematyczne, w których można umieszczać strony powiązane z tylko wąsko nakreśloną dziedziną.

Wielu pozycjonerów oferuje usługi katalogowania, czyli dodawania odpowiednich wpisów promujących Twój serwis do wielu setek a nawet tysięcy katalogów. Najczęściej korzystają ze specjalnych programów (Adderów), które robią to za nich automatycznie.…jedynie roboty wyszukiwarek przeczytają Twój wpis w katalogu… 😉 Należy jednak zaznaczyć, że w wielu wypadkach takie działanie jest pozbawione sensu – część tak zarzucanych katalogów (klonów dmoz.org lub pomniejszych odrębnych skryptów autorskich) jest blokowana przez wyszukiwarki i karana Banami. W takim wypadku twoje linki trafiają na zupełnie bezwartościowe strony, których boty wyszukiwarek nawet nie wezmą pod uwagę.

Nie oznacza to jednak, by samemu nie korzystać z katalogowania. Polecam jednak metodę ręcznego dodawania wpisów, dzięki czemu zachowujemy pełną kontrolę nad tym, do jakich spisów dodajemy naszą stronę. Lepiej wybierać katalogi moderowane, a nawet, jeśli środki nam na to pozwalają to płatne. Korzystanie tutaj z katalogów dużych serwisów jest dosyć efektywnym działaniem, które zapewni zdecydowanie lepsze efekty niż dodanie setek tysięcy linków, które trafią na nic nie warte wykluczone z indeksu katalogi.

Polecane wpisy
Analiza wyniku jakości w Google AdWords – jak wypaść lepiej niż dotychczas?

Bywa, że niektórzy z nas chcą podczas promocji strony www uciec się do metod innych niż typowa optymalizacja i działania Czytaj dalej

Budowa zaplecza pozycjonerskiego

Jeśli chodzi o zaplecze pozycjonerskie, można wyróżnić wiele rodzajów stron internetowych, jakie się na nie składają. Otóż zaplecze to nie Czytaj dalej