Pozycjonowanie

Zarządzanie grafiką na stronie

1. Czy umieściłeś na stronie grafikę?
Kultura obrazkowa jest szczególnie znamienna w Internecie. Serwisy najbardziej przyciągające uwagę internautów, to strony, w których grafika zajmuje nie mniej niż 30% powierzchni. Oczywiście zbyt dużo grafiki może też zniechęcać odwiedzających oraz pozostawić niewiele tekstu do zaindeksowania wyszukiwarkom…

2. Czy każdy z obrazków ma ALT?
Tekst ALTernatywny, to napis, który pokazuje się internautom w miejscu niewyświetlonego (niezaładowanego bądź ściągającego się) obrazka, czasem także po najechaniu kursorem myszki. Jest indeksowany i ma wpływ na pozycję, dlatego warto umieszczać w nim słowa kluczowe. Oczywiście – im dłuższy tekst, tym mniejsza gęstość występowania słowa kluczowego

3. Czy wszystkie słowa kluczowe umieściłeś w ALT-ach?
O “Złotej trójce” mówimy wtedy, gdy słowo kluczowe występuje w tytule, treści i tekście ALT. Zadbaj więc, aby żaden obrazek nie pozostał bez ALT-u zawierającego słowo kluczowe.

4. Czy unikasz kopiowania ALT-ów?
Każdy ALT powinien być unikalny. Jeśli zależy Ci szczególnie na wyeksponowaniu jednego słowa kluczowego, to stwórz ALT-y w postaci:
– słowo kluczowe
– słowo kluczowe przymiotnik1
– słowo kluczowe przymiotnik2
– przymiotnik3 słowo kluczowe

5. Czy unikasz przecinków w ALT-ach?
ALT-y są pod szczególną kontrolą robotów. Nie nadużywaj więc przecinków, aby treść nie została uznana za spam i zignorowana.

6. Czy ALT-y mają związek z treścią, którą przekazuje grafika?
Być może w chwili czytania tego tekstu Google nie potrafi tego zinterpretować i nie jest to sankcjonowane, niemniej Twoi konkurenci – tak. Poza tym, niektóre przeglądarki wyświetlają ALT po najechaniu myszką na obrazek

7. Czy zdążyłeś zoptymalizować ALT-y zanim strona została zaindeksowana?
Jeśli tak, to samo wstawienie w nich słów kluczowych bez zmiany obrazków może zostać zignorowane przez Google. W takiej sytuacji należy zmienić obrazki. Jeśli nie masz takiej możliwości, zapytaj nas o rozwiązanie alternatywne.

Czytaj  EAT i kwestie związane z wiarygodnością treści

8. Czy sprawdziłeś wpływ ALT-u na opis strony w Google?
Jeśli Google nie znajdzie zadanego słowa kluczowego w opisie (description) ani w tekście na stronie, a znajdzie je w tekście alternatywnym, to bardzo prawdopodobne, że w wynikach wyszukiwania wyświetli zawartość danego ALT-u. W takiej sytuacji warto zadbać o reprezentatywny ALT, a najlepiej zgodny z zasadami tworzenia tekstów reklamowych.

9. Czy obrazki są podpisane słowami kluczowymi?
Słowo kluczowe bezpośrednio tuż przed bądź tuż po kodzie obrazka jest wyżej oceniane.

Polecane wpisy
Niedozwolone techniki SEO

Cloaked pages (tzw. cloaking) - jego celem jest przedstawienie zupełnie innej treści robotom wyszukiwarek niż ten który widzą internauci. Deceptive Czytaj dalej

Jak sprawdzać linki przychodzące?

Odnośniki, które kierują do naszej strony internetowej, mają z zasady dość spory potencjał co do poprawienia jej widoczności w Google. Czytaj dalej