Pozycjonowanie

Wpływ SSL na pozycjonowanie

Google ujawniło swoje stanowisko w sprawie znaczenia certyfikatu SSL na pozycjonowanie. Witryny korzystające z szyfrowanego protokołu HTTPS będą traktowane lepiej a więc mają szansę pojawić się wyżej w wynikach wyszukiwania.

Działania te są częścią projektu „HTTPS Everywhere” zapowiedzianego podczas konferencji Google I/O. Google dotąd nie nadawało szczególnej wagi temu elementowi. Od jakiegoś czasu trwają jednak prace mające na celu uwzględnianie tego czynnika. Zmiany są wdrażane ostrożnie i według oficjalnych źródeł dotykają zaledwie 1 procenta wszystkich wyszukiwań. Google tym samym chce dać czas na implementację certyfikatów przez firmy.

Prace w chwili obecnej są bardzo zaawansowane a ich wpływ na pozycjonowanie będzie z dnia na dzień coraz silniejszy. Wprawdzie konkretnych terminów nie ujawniono to należy się domyślać, że cały proces będzie wdrażany jeszcze kilka miesięcy.

Google zapowiada realizację serii poradników, które pomogą webmasterom wdrożyć HTTPS na swoich stronach w sposób bezbolesny i jak najprostszy. Zakładam, że informacje tam zawarte będą omawiały rodzaje certyfikatów oraz sposoby konfiguracji witryny pod odwiedziny robotów. Warto w tym celu odwiedzać co jakiś czas blog dla webmasterów Google’a, na którym będą się pojawiały wzmianki na ten temat.

Dla użytkowników proces przejścia na HTTPS będzie zapewne dobrą wiadomością. Szyfrowanie TLS podczas komunikacji klient-serwer zapobiegnie wyciekom danych oraz ich modyfikowaniu. Będzie miało ono również wpływ na bezpieczeństwo korzystania z ogólnodostępnych, publicznych sieci.

Ponieważ certyfikat na jedną domenę będzie chyba najczęściej wybierany ze względu na jego przystępną cenę, wartościową wskazówką będzie ta o konieczności zadeklarowania dokładnej domeny. Wszyscy wiemy, że domena http://twojadomena.pl jest zupełnie inna niż http://www.twojadomena.pl zatem certyfikat wykupiony na pierwszą z nich nie będzie działał na drugiej. Taką deklarację najprościej zrobić w pliku .htaccess

Polecane wpisy
Cel i dobór treści reklamy

Powracamy do tematu promocji internetowej. Znamy już większość mechanizmów jej działania, rodzaje, środki promocji, etc. W e-reklamie ważnym czynnikiem przy Czytaj dalej