Baza wiedzy Pozycjonowanie

Systemy wymiany linków SWL

System wymiany linków to nic innego jak automatyczny system do pozycjonowania strony. W systemach wymiany linków zazwyczaj znajduje się od kilkuset do nawet kilkudziesięciu tysięcy domen. Na każdej z tych domen może znaleźć się nasz link – jedyne czym musimy dysponować to punkty.

Punkty możemy zdobyć sami poprzez zamieszczenie odpowiedniego kodu na swojej stronie (wtedy u nas będą wyświetlały się strony partnerów z danego systemu). Czyli jest to zwyczajna wymiana linków ale bardzo zautomatyzowana.

Plusy tego rozwiązania są takie, że nie musimy szukać stron do wymiany – wystarczy, że zarejestrujemy się w danym systemie i dodamy link do naszej strony.

Jak dodać własną stronę do systemu wymiany linków ?

Przeważnie każdy z systemów ma dokładny opis jak to zrobić, tak samo jak wstawić linki na swojej stronie (zazwyczaj sprowadza się to do wgrania kilku plików na serwer i wklejenia odpowiedniego kodu w kod naszej strony).

Jest to bardzo proste, a jeśli mamy z tym problem możemy poszukać pomocnych informacji na forach internetowych.

Systemy wymiany linków dzielą się na 2 rodzaje:

System wymiany linków stałych:

Linki wyświetlane są na stałe na pozostałych serwisach w systemie. Jest to idealne rozwiązanie do pozycjonowania strony głównej naszego serwisu jak i podstron. Z takiego rozwiązania korzysta większość pozycjonerów.

System wymiany linków rotacyjnych:

Charakteryzuje się tym, że linki do naszej strony są w ciągłej rotacji. Idealny do wspomagania pozycjonowania przy linkach stałych. Możemy używać go także do linkowania tymczasowych treści na naszym serwisie, lub nowości (newsów).

Nie polecam używać systemu wymiany linków rotacyjnych jako jedyny sposób pozycjonowania.

Im bardziej różnorodnych sposobów używamy tym lepsze będą efekt.

Jak linkować stronę ?

Wracając do przykładu sklepu z koszulkami. Dodając link największe znaczenie ma anchor (opis).

Czytaj  Pozycjonowanie w mapach Google

W przypadku koszulek będą to oczywiście “koszulki“. Jednak najlepiej wymyśleć kilka opisów – przykładowo “koszulki” , “koszulki damskie“, “koszulki męskie“, “koszulki z nadrukiem“, “tanie koszulki“. Dostępne punkty rozdzielamy równomiernie między kilka linków z różnymi opisami !

Należy też pamiętać o tym że na początku używania systemu wymiany linków, linkujemy z umiarem. Początkowy dzienny przyrost linków na poziomie 5-10 będzie wystarczający.

W późniejszym etapie możemy go zwiększyć – w zależności od słów kluczowych na jakie pozycjonujemy i własnych obserwacji (czy strona “stoi” w miejscy czy powoli idzie w górę).

Jakie systemy wymiany linków wybrać ?

Warto wiedzieć, że nie każdy system jest dobry i nie każdy tak samo nadaje się do pozycjonowania. Wybór zostawiam Wam.

Polecane wpisy
Optymalizacja podatkowa
Optymalizacja podatkowa

Optymalizacja podatkowa odnosi się do zastosowania różnych strategii i technik w celu zminimalizowania płatności podatkowych, wykorzystując dostępne przepisy podatkowe. Ważne Czytaj dalej

Linki brandowe – najbardziej bezpieczne odnośniki do twojej strony

Poza samą optymalizacją witryny internetowej, kolejnym ważnym czynnikiem podczas skutecznych prób zdobywania wysokich pozycji w wyszukiwarce jest link building. Pozyskanie Czytaj dalej