Skuteczna reklama w Google Ads – jak wiele może dać Twojej firmie?

Reklama w ramach sieci Google Ads to obecnie jedna z najpopularniejszych form promocji w internecie. Nic w tym dziwnego – ogromny zasięg, duże możliwości konfiguracji i – przede wszystkim – łatwość w dotarciu do precyzyjnie wybranej grupy docelowej sprawiają, że szanse na szybki zwrot inwestycji są spore.

Google Ads można uruchomić w każdej chwili

Jedną z najistotniejszych cech reklamy w Google Ads jest możliwość szybkiego startu. Jeśli chcesz uruchomić kampanię promocyjną już, teraz, natychmiast – możesz to zrobić naprawdę sprawnie. W praktyce jednak warto na początku poświęcić chwilę na przemyślenie strategii działania i wstępne skonfigurowanie grup reklam. Owszem, zrezygnujemy wtedy z trybu „instant”, jednak opóźnienie nie będzie aż tak duże – a dzięki temu rentowność kampanii będzie wyższa.

Warto przy tym zauważyć, że agencje interaktywne często dysponują procedurami, a bywa, ze i dodatkowymi narzędziami, które usprawniają ten etap przygotowywania kampanii.

Reklama Google Ads może podążać za użytkownikiem

Jedną z ciekawszych funkcji dostępnych w ramach platformy Google Ads jest remarketing. W największym skrócie działa on w ten sposób, że po zainstalowaniu na stronie specjalnego kodu, można później podążać za internautą, który odwiedził witrynę i przypominać mu o zobaczonej ofercie.

Przy umiejętnej konfiguracji remarketing potrafi znacząco podnieść efektywność sprzedażową witryny – zwłaszcza w sytuacjach, w których potencjalny klient jest dopiero na etapie wstępnego zbierania informacji o produktach lub porównuje oferty kilku sklepów. Przypomnienie mu w odpowiednim momencie o własnej marce może okazać się decydujące i zdecydowanie warto z tego korzystać.

Google Ads idzie w parze z pozycjonowaniem

Równie istotne jest to, że Google Ads doskonale uzupełnia pozycjonowanie. Kampanie linków sponsorowanych pozwalają na szybkie działanie, z kolei dobrze przeprowadzona kampania SEO daje efekty długofalowe. Co jednak istotne – pierwszy z wymienionych kanałów marketingowych dostarcza mnóstwa informacji przydatnych przy prowadzeniu działań w obrębie tego drugiego. Jednocześnie SEO dostarcza wizyt użytkowników, których można później „łapać” w wspomniany już remarketing.

Takie kompleksowe działania prowadzą agencje interaktywne, często wykorzystując budowane przez lata know-how. Świetnym przykładem jest reklama Google Ads w Skuteczni.pl – pracownicy tej firmy prowadzili już ogromną liczbę kampanii, więc doskonale wiedzą, w jaki sposób uzyskać z nich jak najwyższy zwrot inwestycji.

Możliwości targetowania w Google Ads

Na koniec wspomnijmy, że w ramach Google Ads można targetować reklamy na podstawie wielu kryteriów. Można więc przygotowywać osobne kampanie dla osób korzystających w danej chwili z telefonu, dla konkretnych obszarów geograficznych czy dla osób, których przeglądarki zostały skonfigurowane pod kątem konkretnych języków.

Daje to ogrom możliwości. Przykładowo targetowanie geograficzne można wykorzystać do ustawienia komunikatów reklam nawiązujących do specyfiki konkretnego regionu, ale również do ustalania różnych stawek samej reklamy w zależności od tego, jak dobrze konwertują reklamy wyświetlane w konkretnych lokalizacjach.