Pozycjonowanie

Reklama SEO. Jakie zalety daje pozycjonowanie stron internetowych?

W poszukiwaniu skutecznej, a przy tym niedrogiej reklamy online warto zwrócić uwagę na pozycjonowanie stron WWW, czyli SEO. Dlaczego warto?

Dobra reklama w internecie wcale nie musi oznaczać sporych wydatków. Jednym z najlepszych tego przykładów jest pozycjonowanie stron, czyli inaczej SEO (ang. search engine optimization), które zalicza się do kategorii marketingu wykorzystującego wyszukiwarki internetowe.

Na czym dokładnie polega ta metoda promocji w sieci? Jakie są jej główne zalety? Jak można rozpocząć promocję własnej strony internetowej za pomocą SEO?

 

Czym tak naprawdę jest pozycjonowanie stron?

Wokół pozycjonowania stron internetowych narosło wiele mitów, dlatego warto przyjrzeć się bliżej tej metodzie promocji, która już od wielu lat jest jedną z najczęściej wybieranych metod reklamy online.

Pod pojęciem SEO znajduje się pozycjonowanie stron, czyli metoda, która bazuje na funkcjonowaniu wyszukiwarek internetowych. Jako że najpopularniejszym serwisem tego typu jest obecnie Google, SEO koncentruje się właśnie na niej.

 

Na działania SEO składają się:

  • optymalizacja strony – działania na stronie, które dotyczy jej struktury, zawartości, aby przygotować ją do pozycjonowania
  • pozycjonowanie strony – działania poza stroną, by wypromować ją w innych serwisach i dzięki temu wpłynąć na jej pozycję

 

Dodatkowo, pozycjonowanie bardzo często poprzedzane jest także audytem SEO, który służy do sprawdzenia poziomu optymalizacji strony WWW.

 

W jakim celu prowadzi się pozycjonowanie stron?

Głównym celem pozycjonowania jest wypromowanie strony, lecz warto wskazać, że ta metoda reklamy online robi to w innych sposób niż chociażby bannery reklamowe lub wiadomości e-mail.

Za pomocą pozycjonowania można wpłynąć na pozycję strony internetowej, na której jest ona wyświetlana na liście wyszukiwania pod konkretnymi hasłami – słowami kluczowymi. Gdy adres prezentowany jest na wyższej pozycji, wtedy na stronę przechodzi więcej osób, a tym samym szansa skorzystania z prezentowanej na niej oferty rośnie.

Czytaj  Google "prawo do bycia zapomnianym"

Reklama ta jest przy tym bardzo dyskretna, ponieważ nie prezentuje ona żadnych elementów graficznych czy treściowych, ale jedynie wpływa na pozycję strony.

Więcej informacji dotyczących specyfiki pozycjonowania stron WWW można znaleźć na blogu Agencji Reklamowej Online Group z Krakowa.

 

Zalety pozycjonowania stron internetowych

Z pozycjonowaniem stron internetowych związane są liczne korzyści, dlatego też metoda ta jest zaliczana do jednych z najpopularniejszych metod promocji w sieci.

Co ważne, technika ta nie jest ekskluzywna – mogą korzystać z niej zarówno większe firmy, jak również mniejsze biznesy, dlatego bardzo dobrą szansę na przyciągnięcie wielu nowych klientów bez ponoszenia wysokich wydatków.

 

Główne zalety pozycjonowania:

  • zwiększenie ruchu na stronie internetowej – wchodzi na nią więcej potencjalnych klientów
  • poprawa rozpoznawalności w internecie – adres i nazwa firmy są skuteczniej zapamiętywane przez internautów
  • budowa pozytywnego wizerunku firmy – jest ona kojarzona jako profesjonalna, godna zaufania
  • brak kosztów klikania w link – należy ponosić je przy promocji za pomocą kampanii linków sponsorowanych jak Google Ads
  • niskie koszty prowadzenia reklamy w internecie – dzięki nim pozycjonowanie stron staje się przystępną cenowo metodą promocji dla każdego reklamodawcy

 

Jak zacząć pozycjonowanie swojej strony internetowej?

Prowadzenie pozycjonowania najlepiej powierzyć specjalistom w tej dziedzinie, czyli agencjom, które dysponują odpowiednią wiedzą i doświadczeniem w tej właśnie dziedzinie. Pracownicy agencji opracują wtedy taką strategię, która da najlepsze rezultaty.

Zatem pozycjonowanie stron to bardzo dobry wybór dla każdej firmy, która chciałaby skutecznie promować się w internecie. Dzięki tej metodzie e-marketingu można przyciągnąć na stronę wielu potencjalnych klientów i zwiększyć swoją rozpoznawalność, poprawić wizerunek i w rezultacie podwyższyć sprzedaż.

Polecane wpisy
Jakie błędy unikać przy stosowaniu pozycjonowania long tail?
Jakie błędy unikać przy stosowaniu pozycjonowania long tail?

Pozycjonowanie long tail to strategia SEO, która polega na dążeniu do pozycjonowania długiego ciągu słów kluczowych, zamiast starać się pozycjonować Czytaj dalej

1 KOMENTARZ

  1. Prawda jest jedna Mianowicie jeśli nie reklamujecie sie w sieci, to klienci Was nie znajdą. A musicie wiedzieć, ze obecnie praktycznie większość potencjalnych klientów szuka usług właśnie przez internet (co widzę po sobie, jak mi czegos potrzeba, to najczęściej wpisuję hasło w internecie).

    No i nie polecam tutaj decydowania sie na najtańszą firme, bo nie prowadzi to do niczego. Dobrze jest wybrac kogoś z doświadczeniem, kogo działania dadzą wymierne efekty.

Możliwość komentowania została wyłączona.