Pozycjonowanie

Prawidłowe tworzenie odwołań

Na czym polega prawidłowe tworzenie odwołań?

Stopniowanie – należy pamiętać o tym, by nasze działania były sukcesywne. Stały przyrost linków jest sytuacją wzorcową, nie możemy brać pod uwagę systemu malejącego. Idealna sytuacja zachodzi, gdy w pierwszych miesiącach naszych działań ilość linków jest stopniowo zwiększana. Początkowo powinniśmy się także skupić na linkach z witryn o mniejszej popularności i mocy, a możliwość odwołań z witryn o dużej mocy zostawić na później. Odpowiednie stopniowanie związane jest z faktem, iż zbyt duża aktywność na tym polu może zaowocować zablokowaniem naszej witryny przez wyszukiwarkę. Aby uniknąć takiej sytuacji należy w odpowiedni sposób rozkładać w czasie ilość linków
i nie przekraczać 50-70% linków z jednym anchor textem.

Należy dbać o odpowiednie powiązania tematyczne odwołań prowadzących do naszej witryny. Istotna jest jakość. Strony, z których wychodzą linki zewnętrzne, nie będące tematycznie związane z naszym serwisem, są przez roboty uważane za mniej wartościowe niż te, które wychodzą ze stron o podobnej tematyce. Dlatego pamiętać należy o przemyślanym linkowaniu – nie zawsze ważna jest ilość, należy skupić się na treści. I tak na przykład, pozycjonując serwis traktujący o bieliźnie, warto umieszczać linki zewnętrzne na stronie partnera, zajmującego się podobnym typem działalności, portalem branżowym etc.

Odwołanie powinno prowadzić ze stron o zróżnicowanych domenach i numerach IP. Domeny, z których wychodzą nasze linki nie powinny pochodzić z tej samej rodziny, ta sama zasada obowiązuje w przypadku IP serwerów, na których umieszczone są domeny. Związane jest to z faktem, iż linki wychodzące z tych samych domen, bądź serwerów są przez wyszukiwarki mechanicznie osłabiane. Jest to naturalny mechanizm obronny wyszukiwarek, które utrudniają sterowanie wynikami przez firmy pozycjonujące, zmuszając je tym samym do zwiększonych wydatków na dodatkowe serwery i domeny.

Trudność frazy wpływa na ilość odwołań. Kluczem do efektywnego pozycjonowania jest dobranie odpowiedniej ilości linków. Umiar jest w tym przypadku kluczem do sukcesu. Należy pamiętać, że wystarczy kilka wartościowych linków żeby umieścić serwis na wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Wystarczy bardzo niewiele, aby przesadzić w ilości odwołań i doprowadzić do sytuacji, w której spada ona na niską pozycję.

Czytaj  Pozycjonowanie sklepów internetowych on-page SEO i off-page SEO.

Liczą się proporcje między linkami, prowadzącymi do strony głównej i podstron. Zbyt duża ilość linków, prowadzących użytkownika do głównej strony automatycznie „wzbudza podejrzenia” robota, który rozpoznaje to jako działania niezgodne z zasadami. Wygląda to bowiem tak, jakby wartościowe treści, zawarte na serwisie, znajdowały się jedynie na stronie głównej. Przyjmuje się, iż około 50% linków prowadzić powinno do strony głównej pozycjonowanej domeny, reszta natomiast powinna być rozłożona na podstrony.

Pamiętajmy o zróżnicowaniu anchor text’u. Aby nie wzbudzać podejrzeń robotów wyszukiwarek, należy odpowiednio budować odwołania na konkretny anchor text. Niezmiernie istotnym jest równomiernie rozkładanie nazw linków na pozycjonowane frazy. Ma to dobry wpływ na pozycjonowanie danej strony i często ratuje ją przed natychmiastową karą wyszukiwarek.

Polecane wpisy
Czym jest protokół HTTP/2 i co oznacza dla SEO

Rzecznik Google niedawno ujawnił, że robot GoogleBot wkrótce będzie obsługiwał protokół HTTP/2. Gdybym Ci powiedział, że witryna może załadować się szybciej, Czytaj dalej

Frazy kluczowe , keywords

Frazy kluczowe (ang. keywords) to słowa lub wyrażenia, które służą do opisu treści i tematu strony internetowej, co ułatwia jej Czytaj dalej