Pozycjonowanie z Twitter i Facebook

Pozycjonowanie jest obecnie bardzo popularna i potrzebną rzeczą. Niestety wbrew temu co się wydaje jest to bardzo trudne i skomplikowane. Nie zawsze metody pozycjonowania są metodami skutecznymi. Dlatego też co chwila pojawiają się nowsze i ciekawsze pomysły, które by pomogły naszej stronie internetowej. Rozważmy więc jak wygląda pozycjonowanie linkami z Twitter i Facebook, które tak naprawdę nie jest niczym skomplikowanym.

 

facebook-google-plus-twitter

Wyjaśnijmy więc jak to wszystko działa, tak aby każdy mógł zrozumieć o co dokładnie chodzi. Jak wiemy zarówno na jednym jak i na drugim portalu mamy możliwość dzielenia się ze swoimi znajomymi różnorodnymi linkami, wydarzeniami i innymi rzeczami, które wpadną nam w oko. Przybliżmy więc owe pozycjonowanie na przykładzie- tak będzie najłatwiej i najbardziej zrozumiale. Musimy wypozycjonować stronę internetową, która zajmuje się przykładowo sprzedażą kosmetyków. Zamieszczamy więc na naszym koncie owy link, z ciekawym opisem, który zachęci naszych znajomych do zajrzenia na przedstawioną stronę internetową. Dzięki temu mnóstwo naszych znajomych wchodzi na stronę, którą zareklamowaliśmy przez link do Twittera bądź link do Facebooka. Strona zostaje rozreklamowana, a część odwiedzających może dokonać zakupów na podanej stronie. Zwykle jest tak, że po wejściu na link z Twittera bądź Facebooka dostajemy gratis ( tutaj możemy wyszczególnić firmy zajmujące się ebookami, które dają nam darmowy dostęp do książki )- zatem my jako odwiedzający mamy coś darmowego dla siebie, a firma ma darmową reklamę. Po czym nasz znajomy znów reklamuje na swojej stronie link z Twittera bądź Facebooka i wszystko zaczyna się od początku. Tak samo sytuacja wygląda na Facebooku. Mamy stronę internetową, wysyłamy jej link do wszystkich swoich znajomych i oczywiście co na Facebooku popularne- klikamy „lubie to”.

Jednak jest tu pewien haczyk o którym bardzo wielu użytkowników nie wspomina. Jak wspomnieliśmy pozycjonowanie stron internetowych jest bardzo skomplikowanym zadaniem. Dlatego też nie wystarczy, że jedynie zareklamujemy konkretny link na swojej stronie na Facebooku. Link dopiero będzie skuteczny, kiedy nasi znajomi rzeczywiście będą na niego wchodzić- czyli po prostu w niego klikać, a nie omijać go jak kolejne facebookowe wydarzenie. Możemy więc powiedzieć, że z pewnością nie jest to skuteczna metoda pozycjonowania. Jak wiemy najbardziej popularne w pozycjonowaniu są wszelkiego rodzaju blogi tematyczne na których zamieszczamy konkretne teksty czy też artykuły zawierające odpowiednie anachory, czyli inaczej mówiąc słowa kluczowe. Takowy blog jest warty więcej niż zamieszczenie około stu linków na Facebooku czy też Twitterze. Mimo wszystko z Facebooka oraz Twittera korzysta bardzo wiele osób. Wszystko zależy od tego w jaki sposób będziemy reklamować wybraną stronę internetową. Skuteczne pozycjonowanie tak samo jak skuteczna reklama jest czymś trudnym, co niestety nie każdy potrafi. Dlatego też nie możemy zamieszczać samego linka- potrzebny jest także odpowiedni opis, który zachęci oglądających wydarzenia użytkowników do zajrzenia na stronę internetową.

Pozycjonowanie z Twitter i Facebook
Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz