Pozycjonowanie

Pozycjonowanie stron www przez tworzenie odwołań wewnętrznych w serwisie

Pozycjonowanie przez budowanie odwołań wewnętrznych – opiera się na tworzeniu na serwisie www odwołań, które mają na celu kierowanie do określonych miejsc na stronie. W całym procesie budowania linków wewnętrznych, najważniejszy jest tzw. anchor link, dzięki któremu opisane jest miejsce, do którego link prowadzi. Kluczem do skutecznego pozycjonowania jest zatem skupienie się na linkowaniu do fraz, które akurat chcemy wypozycjonować. Jest to jasny sygnał dla robota, że to ta fraza, a nie inna jest najistotniejsza.

Pozycjonowanie przez budowanie odwołań zewnętrznych – proces tworzenia polega na kierowaniu linków do naszego serwisu z innych stron www. Gromadzenie takich linków w znacznym stopniu zwiększa prawdopodobieństwo wysokiej pozycji w wyszukiwarkach.

Istnieje wiele źródeł linków zewnętrznych, z których korzysta pozycjoner. Są to między innymi:

  • katalogi stron www – podzielone na kategorie katalogi, w których pozycjoner zamieszcza stronę www.
    W Internecie znajduje się niezliczona ilość katalogów, należy pamiętać jednak o tym, by ich dobór był przemyślany. Aby skutecznie wypozycjonować serwis należy w odpowiedni sposób zarówno dobrać katalogi (które pojawiają się najwyżej w wyszukiwarkach), jak i umieścić go w odpowiednich kategoriach,
  • zaplecza budowane przez firmę – serwisy, skonstruowane przez firmę w celu pozycjonowania strony Klienta. Stanowią one zazwyczaj określoną grupę serwisów, do których prowadzi już odpowiednia ilość linków zewnętrznych. Taki serwis zajmuje już odpowiednią pozycję w wyszukiwarce i, co za tym idzie, sprawia, że strona Klienta także pojawia się na wysokich pozycjach,
  • witryny partnerskie – wymiana linków między serwisami, polegająca na wzajemnym umieszczeniu linków do stron zarówno na pozycjonowanym przez nas serwisie, jak i na stronie partnera. Należy pamiętać jednak o tym, aby serwisy były dobrane odpowiednio pod względem tematyki,
  • system wymiany linków – służy podniesieniu naszej pozycji w wyszukiwarkach na wybrane słowa kluczowe. Polegają na powiązaniu ze sobą odpowiedniej ilości serwisów, na których umieszczane są linki przekierowujące do naszej witryny. System ten jest niezmiernie istotny w przypadku pozycjonowania strony na frazy relatywnie trudne. Dzięki temu możemy zapewnić sobie wysoką ilość odwołań prowadzących do naszej strony (ich ilość ograniczona jest jedynie naszym budżetem). Wyróżnia się dwa rodzaje systemów wymiany linków:
    • stałe – polegają na pozyskiwaniu linków stałych, które prowadzą do naszego serwisu ze stron zewnętrznych tak długo, jak w danym programie będziemy uczestniczyć,
    • dynamiczne – umieszczanie linków na zewnętrznych serwisach, ale z ich ciągłą zmianą (pojawiają się i znikają na różnych serwisach).
Czytaj  Warto tworzyć artykuły na stronę?

istnieje również system linków płatnych, który polega na wykupieniu linków do naszej strony na innych serwisach.

Polecane wpisy
Jak optymalizować posty na blogu?

Chcesz sam wypozycjonować swoją stronę, ale nie wiesz jak? Mamy dla Ciebie złą i dobrą wiadomość. Zła jest taka, że Czytaj dalej

Promocja na Facebooku: czy się opłaca ?

To, że Internet jest potężną siłą promocyjną wiemy nie od dawna. Marketingowcy prześcigają się w różnorodnych strategiach reklamy skierowanych w Czytaj dalej