Pozycjonowanie międzynarodowe szansą na rozwój firmy

Ekspansja terytorialna firmy na rynki międzynarodowe nie jest łatwa, ale warta zachodu – przeprowadzona dobrze i w przemyślany sposób może przynieść ogromne zyski. Jedną z dróg do osiągnięcia sukcesu jest pozycjonowanie międzynarodowe, które pozwoli dotrzeć do klientów z zagranicy.

 

  1. Pozycjonowanie międzynarodowe w Czechach i na Słowacji
  2. Rozwój firmy na ukraińskim rynku zbytu
  3. Konsultant SEO pomoże osiągnąć sukces pozycjonowaniu

 

Wybór kraju docelowego, na terenie którego firma chce sprzedawać swoje usługi lub produkty, zależy od specyfiki działalności i oczekiwań, dotyczących potencjalnego rynku zbytu. Wiele przedsiębiorstw decyduje się więc rozpocząć od zdobycia rynków państw ościennych, np. Słowacji, Czech i Ukrainy.

 

Pozycjonowanie międzynarodowe w Czechach i na Słowacji

 

Czesi i Słowacy już od wielu lat chętnie sięgają po polskie wyroby i usługi. Sprzyja temu bliska odległość tych państw od polskiej granicy oraz jakość, którą doceniają nasi południowi sąsiedzi. Pozycjonowanie międzynarodowe w tych krajach przebiega nieco inaczej, niż w Polsce, chociażby ze względu na fakt, że w Czechach mocnym rywalem Google jest Seznam – tamtejsza wyszukiwarka internetowa. Pozycjonowanie SEO Czechy i Słowacja wymaga więc odpowiedniego zaplanowania oraz zadbania o kilka ważnych szczegółów, m.in.

  • wysokiej jakości content w rodzimym języku potencjalnych klientów – na tłumaczenia szczególnie wrażliwi są Czesi. Kluczowa dla sukcesu pozycjonowania może okazać się współpraca z profesjonalnym copywriterem, który doskonale zna język czeski lub słowacki;
  • określenie grupy docelowej – od tego zależy dobór odpowiednich metod pozycjonowania;
  • link building – linki zewnętrzne powinni być zlokalizowane na stronach i serwisach o dużej popularności i wiarygodności.

 

Dla pozycjonowania w Czechach i na Słowacji duże znaczenie ma optymalizacja strony i jej wysokie bezpieczeństwo.

 

Rozwój firmy na ukraińskim rynku zbytu

 

Ukraina obecnie znajduje się poza listą państw członkowskich Unii Europejskiej, pozostaje jednak jej strategicznym partnerem biznesowym. Dla Polski stanowi jeden z głównych rynków zbytu, tym bardziej, że ukraińska gospodarka coraz lepiej się rozwija, a obywatele tego państwa są pozytywnie nastawieni na współpracę z polskimi przedsiębiorcami.

 

Skuteczne SEO pozycjonowanie Ukraina opiera się więc na podobnych elementach, jak pozycjonowanie w Czechach lub na Słowacji. Na Ukrainie dominują dwie przeglądarki – Google i Yandex i to na nich głównie skupiają się specjaliści od pozycjonowania. Ponownie – aby osiągnąć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, zadbać trzeba o content i linki umieszczone w zewnętrznych serwisach. Duże znaczenie ma również pozycjonowanie lokalne. Obywatele Ukrainy, podobnie jak Polacy, mają coraz większą świadomość zagrożeń, jakie wynikają z korzystania z internetu, dlatego istotny wpływ na sukces pozycjonowania ma bezpieczeństwo strony  – niezależnie czy jest to strona producenta, czy sklep internetowy.

 

Konsultant SEO pomoże osiągnąć sukces pozycjonowaniu

 

Rynek czeski, słowacki i ukraiński różnią się od siebie, a znajomość tych różnic ma bardzo duże znaczenie dla sukcesu pozycjonowania. Warto więc powierzyć je profesjonaliście, który zna skuteczne techniki i metody pozycjonowania. Doświadczony konsultant SEO zaprojektuje odpowiednią strategię, dobierze taktykę pozycjonowania oraz zapewni wysokiej jakości content w wybranym języku. Wykona również audyt strony i jeśli będzie to konieczne – zaleci jej przebudowę tak, aby międzynarodowe pozycjonowanie przyniosło możliwie najlepszy rezult

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz