Pozycjonowanie

Pozycjonowanie long-tail

Gdy szukamy informacji na dany temat, często wpisujemy w Google coraz bardziej precyzyjne zapytania. O long tail w pozycjonowaniu możemy mówić, jeżeli fraza kluczowa składa się z czterech, pięciu i więcej słów. Długi ogon to niekoniecznie zwięzłość, a raczej dostarczenie dość dużego zasobu treści, tak by poszukiwane przez użytkownika wyrażenia znalazły się w jej obrębie. Co więcej, przy pozycjonowaniu long tail, zwykle decydujemy się na całkiem sporą ilość fraz, które mogłyby generować ruch na naszej stronie. I to taki ruch, który byłby związany z pozyskaniem nowych subskrypcji do newslettera, czy też z dokonaniem zamówienia – wiadomo, że takich użytkowników jest niewielu, jednak to oni mogą przynieść nam największe zyski.

Artykuły blogowe a pozycjonowanie strony

Gdy prowadzimy stronę firmową, dobrze byłoby cyklicznie ją uzupełniać o nowe treści. Często sam dział „aktualności” nie wystarcza – algorytmy Google chcą po prostu więcej contentu. Można pod firmowy serwis www podpiąć bloga, na którym co najmniej kilka razy w miesiącu pojawiają się nowe, treściwe notki. Jeśli chodzi o treści, jakich może poszukiwać potencjalny klient, mogą być to na przykład artykuły poradnikowe, czy też ciekawostki luźno związane z daną branżą. Pisząc lub zamawiając tego typu teksty, warto pamiętać o odpowiednim rozmieszczeniu danych fraz kluczowych w treści – zwykle jedno, góra dwa wyrażenia z długiego ogona na cały tekst o objętości co bajniej 1600-1800 znaków (oczywiście można i dłuższe, jednak, powiedzmy nie każda treść >4500 zzs nadaje się do czytania i odbiorca wyjdzie zanim dotrze do końca).

Strategia long-tail – dla kogo?

Również opisy produktów w sklepach internetowych, artykuły np. dziennikarstwa obywatelskiego, czy też wszelkie teksty przeznaczone na strony choćby umiarkowanie nasycone treścią, z pewnością skorzystają z techniki pozycjonowania na długi ogon. Co więcej, podejście long-tail pozwala na widoczność w wyszukiwarce po krótszym czasie niż w przypadku pozycjonowania tradycyjnego – powodem tego jest choćby mniejsza konkurencja.

Czytaj  Jaka jest różnica między SEO a pozycjonowaniem?
Polecane wpisy
Nasycenie frazami kluczowymi w tekście SEO

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to ważny element każdej współczesnej kampanii marketingowej online. Jako że korzyści SEO znacznie przewyższają efekty możliwe Czytaj dalej

SEO copywriting sposobem na zarabianie

Internet to miejsce, w którym można zarabiać na wiele sposobów. Nikt nie patrzy na wiek i szkołę. Wystarczy samozaparcie i Czytaj dalej