Page Rank (w skrócie) PR, jest to algorytm matematyczny stworzony przez Google, na podstawie którego jest, a w zasadzie była obliczana ważność znalezionych stron dla każdego z zapytań.

Page Rank to rozwinięcie znanej od dawna heurystyki, wedle której jakość tekstu jest proporcjonalna do ilości tekstów, które się na niego powołują. Rozwinięcie zaproponowane przez autorów Google polegało na ważeniu sumy odnośników wskazujących na rozpatrywany tekst ich własną wartością Page Rank. Innymi słowy: jeśli na dany tekst powołuje się artykuł, który sam ma wysoką ocenę, ma to większe znaczenie niż gdy na ten sam tekst powołuje się mało popularna strona.

źródło: pl.wikipedia.org/wiki/Page_rank

Należy pamiętać, że Page Rank jest tylko jednym z wielu elementów decydujących o ostatecznej pozycji danej strony wśród wyników wyszukiwania. Na dzień dzisiejszy ma on już znaczenie bardziej historyczne, gdyż wszelkie aktualizacje tego ‘zielonego wskaźnika’ nie wpływają na poprawę pozycji wśród wyników wyszukiwania. Wysokość page rank jest często powodem do dumy niektórych właścicieli stron, a także sposobem na dorobienie kilku groszy przez pseudo-pozycjonerów sprzedających miejsca na swoich stronach.

Toolbar Page Rank (w skrócie TPR), jest wyświetlany w postaci zielonego paska na pasku narzędziowym zainstalowanym w przeglądarce stron www tzw. Google Toolbar.

Google Directory Page Rank (w skrócie GDPR), jest on publicznie dostępny w katalogu Google.

Real Page Rank (w skrócie RPR) jest to rzeczywisty, nigdzie nie publikowany wskaźnik Page Rank. Posługuje się nim wewnętrznie algorytm wyszukiwarki Google. TPR to uproszczone odzwierciedlenie RPR.”

Anchor Page Rank (w skrócie APR), jest to Page Rank anchorów linków, co znaczy, że ‘moc’ linku uzależniona jest od ‘Anchor PR’ strony pod wskazaną frazą kluczową.

Czytaj  Jak inwestować w kryptowaluty

Obecnie prezentowane wielkości wskaźników, które są sporadycznie aktualizowane przez Google nie mają już większego znaczenia. Wskaźnik ‘zielonego paska’ ma znaczenie tylko dla pseudo-pozycjonerów sprzedających linki na aukcjach Allegro. Sam PR nie ma już bezpośredniego wpływu na pozycje witryny w rankingu! Siła Page Rank dobiegła końca, gdzie potwierdzeniem jest każdy kolejny update (aktualizacyjny) Google. Właściciele stron jednakże z pewnym sentymentem podchodzą do tego gadżetu często uważając go za być albo nie być w Internecie.