Zakładanie strony internetowej rozpoczynamy zwykle od rezerwacji odpowiedniej domeny. Aby ułatwić pozycjonowanie, domena może (oczy wiście nie musi) zawierać w swojej nazwie frazę kluczową. tak naprawdę, rejestracja ciekawego, krótkiego i intrygująco brzmiącego adresu, jest coraz trudniejszym zadaniem – przy odrobinie szczęścia, może odkupimy domenę za dość spore pieniądze od jej dotychczasowego właściciela. W branżach, w których panuje duża konkurencja, intratne domeny są już od bardzo dawna zaklepane i wtedy dość często lepiej postawić na samą nazwę naszej firmy. Zaś w przypadku fraz lokalnych, warto sprawdzić, czy upatrzona przez nas nazwa strony jest na pewno wolna. oczywiści wręcz głupotą byłoby tworzyć zbitki słowne w adresie, takie jak np. www.kancelaria-notarialna-tarnowo-podgorne.pl, gdyż osoby, które zechcą wpisać adres strony, mogą pomylić myślnik z innym symbolem diakrytycznym. Podsumowując: najlepiej użyć frazy kluczowej, czy też choćby jednego ze słów, jednak w innym wypadku znacznie korzystniej będzie skupić się na nazwie, która oddaje tematykę witryny albo specyfikę działalności naszej firmy lub charakter usługi. Nazwa sprzedawanego produktu również będzie strzałem w dziesiątkę.
Wybór nazwy domeny dla pozycjonowanej strony to nie wszystko
Nazwa domeny może mieć spory wpływ na jej wyszukiwalność, jednak oczywiście nie można zapomnieć o optymalizacji struktury oraz treści samej witryny. W tekstach na strony możemy użyć aż 6 poziomów nagłówków h1 do h6, warto tam przemycić nasze słowa kluczowe, w taki sposób, by śródtytuły nie były wyłącznie samymi hasłami, na które chcemy pozycjonować nasz serwis. istotne jest również linkowanie wewnętrzne pomiędzy podstronami i stroną główną, a także odpowiednie dobranie meta tagów title, keywords oraz description. Przy przedostatnim zagadnieniu, trzeba uważać, by tych słów nie podać za dużo, gdyż strona będzie sprawiała wrażenie gęsto upakowanej frazami kluczowymi.