Pozycjonowanie

O co zadbać podczas zakładania strony www, by łatwo było ją pozycjonować?

Zakładanie strony internetowej rozpoczynamy zwykle od rezerwacji odpowiedniej domeny. Aby ułatwić pozycjonowanie, domena może (oczy wiście nie musi) zawierać w swojej nazwie frazę kluczową. tak naprawdę, rejestracja ciekawego, krótkiego i intrygująco brzmiącego adresu, jest coraz trudniejszym zadaniem – przy odrobinie szczęścia, może odkupimy domenę za dość spore pieniądze od jej dotychczasowego właściciela. W branżach, w których panuje duża konkurencja, intratne domeny są już od bardzo dawna zaklepane i wtedy dość często lepiej postawić na samą nazwę naszej firmy. Zaś w przypadku fraz lokalnych, warto sprawdzić, czy upatrzona przez nas nazwa strony jest na pewno wolna. oczywiści wręcz głupotą byłoby tworzyć zbitki słowne w adresie, takie jak np. www.kancelaria-notarialna-tarnowo-podgorne.pl, gdyż osoby, które zechcą wpisać adres strony, mogą pomylić myślnik z innym symbolem diakrytycznym. Podsumowując: najlepiej użyć frazy kluczowej, czy też choćby jednego ze słów, jednak w innym wypadku znacznie korzystniej będzie skupić się na nazwie, która oddaje tematykę witryny albo specyfikę działalności naszej firmy lub charakter usługi. Nazwa sprzedawanego produktu również będzie strzałem w dziesiątkę.

Wybór nazwy domeny dla pozycjonowanej strony to nie wszystko

Nazwa domeny może mieć spory wpływ na jej wyszukiwalność, jednak oczywiście nie można zapomnieć o optymalizacji struktury oraz treści samej witryny. W tekstach na strony możemy użyć aż 6 poziomów nagłówków h1 do h6, warto tam przemycić nasze słowa kluczowe, w taki sposób, by śródtytuły nie były wyłącznie samymi hasłami, na które chcemy pozycjonować nasz serwis. istotne jest również linkowanie wewnętrzne pomiędzy podstronami i stroną główną, a także odpowiednie dobranie meta tagów title, keywords oraz description. Przy przedostatnim zagadnieniu, trzeba uważać, by tych słów nie podać za dużo, gdyż strona będzie sprawiała wrażenie gęsto upakowanej frazami kluczowymi.

Czytaj  RWD w świecie reklamy mobilnej
Polecane wpisy
Aktualizacja algorytmu Panda 4.0 – analizy i porady

Kilka tygodni temu Google zaktualizowało swój algorytm spod znaku Pandy, czyli algorytm dotyczący wyników wyszukiwania, przypisując mu oznaczenie 4.0. W Czytaj dalej

Słowa kluczowe

Od samego początku istnienia choćby podstaw pozycjonowania, duże znaczenie mają słowa kluczowe, „keywords”, umieszczane starym zwyczajem w specjalnie wyodrębnionej sekcji Czytaj dalej