Link building czy content – co jest ważniejsze?

Pomimo nakładania kar na strony budujące odnośniki w sposób całkowicie sprzeczny z White Hat SEO, przyszłość linkowania nie jawi się zbyt ponuro. Teraz liczą się linki z miejsc o dobrej jakości oraz powiązanych tematycznie. wygląda na to, że Google będzie nadal dawało pierwszeństwo odnośnikom, jeśli chodzi o konstruowanie zasad funkcjonowania algorytmu swojej wyszukiwarki.

Content, który przyciąga nowe linki – czy to możliwe?

W czasach social media wirusowy marketing to dosyć popularne zjawisko. Taki viralowy charakter może mieć nie tylko dłuższy tekst, ale także nagranie video lub infografika. Jeśli chodzi o szybkie rozprzestrzenianie się wiadomości, należy nadmienić, że powinien na końcu znaleźć się tez link do naszej strony.

Nie zawsze jednak społecznościowe dzielenie się treścią jest możliwe, chyba, że ktoś prowadzi dla nas ciekawe działania marketingowe, a do tego wyjątkowo kreatywny profil w social media (przykład: kalendarz firmy Lindner – producenta trumien). Słowem, linkowanie jest nadal ważne, tylko, że trzeba je prowadzić w coraz bardziej przemyślany sposób. Jednym z dobrych patentów jest oczywiście dywersyfikacja źródeł odnośników. Lepiej nie linkować jedynie np. z komentarzy na blogach, czy ze słabych katalogów stron. idealnie byłoby mieć oczywiście pełną kontrolę nad zapleczem pozycjonerskim, ale z różnych powodów może to nie być możliwe ( w przypadku dosyć cennych linków np. z portalu społecznościowego, w momencie usunięcia konta przez administrację, znikają też odnośniki).

Trudno się spierać o to, co jest bardziej istotne (dla Google, wydaje się być to poprawny link building). Treści znajdują się na honorowym miejscu w kontekście zainteresowania użytkownika, jak i optymalizacji pod SEO. Linki z dobrych, tematycznych miejscówek, pomogą zaś zarówno przyciągnąć klienta, ale też „zapunktujecie” nimi w Google. Nie zawsze da się osiągnąć efekt sprzężenia zwrotnego między contentem, a linkami, a już na pewno nie na odwrót.

#linkbuilding

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz