Kiedy warto postawić na pozycjonowanie long tail?

Coraz większa konkurencja w sieci sprawia, że niekiedy bardzo ciężko wypromować swoją firmę. Nie każdy przedsiębiorca posiada środki na to, by prowadzić pozycjonowanie na najbardziej popularne frazy, a co więcej, nie każdy powinien korzystać z tej opcji. Obecnie duże szanse na zalezienie się w top wyników wyszukiwania dają hasła z wykorzystaniem tzw. długiego ogona.

Patrzeć realnie

Duzi gracze pozycjonują się na popularne frazy, podczas gdy mniejsze firmy najczęściej nie mają szans na to, by się przebić. Okazuje się jednak, że wykorzystanie krótkich haseł wcale nie jest potrzebne do osiągnięcia sukcesu. Internauci od pewnego czasu zaczęli bardzo doprecyzowywać swoje wyszukiwania w sieci. Zamiast wpisywać po prostu „zielona koszulka”, wyszukują frazy „zielona koszulka bawełna, rozmiar L”. Dzięki temu szybciej odnajdują dokładnie to, czego szukają i nie muszą przeszukiwać kilkudziesięciu stron, by odnaleźć interesujący ich rozmiar czy rodzaj tkaniny.

Skuteczność długiego ogona zależy od wielu czynników. Konieczne jest dobre zaprojektowanie strony, tak aby architektura informacji faktycznie pozwalała na wyszukanie danych fraz. Im dokładniejszy opis, tym lepiej. Pozycjonowanie z wykorzystaniem długiego ogona daje spore szanse na rozwój małych, lokalnych przedsiębiorstw, które nie mogą pozwolić sobie na wysokie budżety. Choć frazy z long tail są rzadziej wykorzystywane, mają one bardzo dużą wartość i generują jakościowy ruch na stronie.

Razem z ekspertami

Pozycjonowanie nie jest procesem krótkotrwałym. Wręcz przeciwnie, niekiedy może zająć naprawdę dużo czasu. Opiera się ono na wielu różnych czynnikach, a problemy z którymkolwiek z nich mogą skutecznie hamować osiągnięcie sukcesu. Samodzielne działania SEO, bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia, nie jest dobrym pomysłem. Na stronie fabrykamarketingu.pl znaleźć można najważniejsze informacje dotyczące tej dziedziny marketingu. Pracownicy agencji od wielu lat poznają tajniki pozycjonowania i doskonale wiedzą, na jakie niuanse zwrócić uwagę podczas pracy.

Długi ogon to bez wątpienia przyszłość SEO dla małych i średnich firm. Dzięki rozbudowanym frazom mają one szanse pojawić się wysoko w wynikach wyszukiwania, przy stosunkowo niewielkim nakładzie finansowym.

Leave a Reply