Jak stworzyć swój pierwszy webinar online?

Webinary są znane od wielu lat, a ich popularność nieprzerwanie rośnie. Jednak to właśnie pandemia koronawirusa sprawiła, że jeszcze więcej firm i branż zaczęło korzystać z narzędzi do tworzenia webinarów online, ponieważ tego typu seminaria internetowe to doskonały sposób budowy własnego wizerunku, jak i wizerunku firmy. Z tego artykułu dowiesz się nie tylko czym jest webinar, dlaczego warto go stworzyć, ale przede wszystkim jak to zrobić.

Webinar co to takiego?

Webinar, albo inaczej webinarium, to rodzaj seminarium prowadzonego online. Może przybrać formę prezentacji wideo, ale częściej przybiera formę warsztatów lub wykładów w Internecie, w których uczestnicy mają możliwość m.in.: zadawania pytań.

Najczęściej można spotkać webinary z zakresu tematyki biznesu i rozwoju osobistego. Tę formę przybierają też często szkolenia online, które mają pomóc wykreować wizerunek eksperta osobie prowadzącej webinar.

Webinary mają tę zaletę, że pozwalają dotrzeć do dużej liczby osób, z odległych miejsc, często również z zagranicy. Do tego nie wymagają tak dużego wysiłku, jak organizacja konferencji stacjonarnej. Dotyczy to zarówno uczestników, jak i organizatorów.

Webinar – rozwiązanie o wielu zaletach

Webinary stają się coraz bardziej popularne, bo zwyczajnie mają wiele zalet:

  • żeby je zorganizować wystarczy jedynie dostęp do komputera wyposażonego w kamerę i dobre łącze internetowe;
  • są świetnym sposobem na budowanie bazy adresowej, i tworzenia szerokiego grona potencjalnych klientów;
  • tworząc webinary powiązane tematycznie z oferowanymi produktami, nie tylko tworzy się pozycję eksperta w danej dziedzinie, ale trafia do osób, które są faktycznie zainteresowane zakupem tego typu produktów;
  • mogą być wykorzystywane zarówno jako narzędzie marketingowe, wspierające tworzenie silnej marki, jak i narzędzie szkoleniowe, np. do wprowadzenia nowych procedur dla własnych pracowników.

Jakie formy może przybrać webinar?

Webinar to seminarium tylko, że w internecie. Może zatem mieć bardzo różne formy, może to być nagranie wykładu, lub wykład na żywo, podczas którego uczestnicy mogą zadawać pytania np. na czacie. Podczas webinaru można wyświetlać prezentację, dodając do niej komentarz, lub skorzystać z udostępniania ekranu i np. zaprezentować uczestnikom funkcjonalność danego narzędzia.

Webinar jest bardzo elastyczna formą, można skupić się jedynie na wystąpieniu online, przygotować wcześniej prezentacje i filmiki lub zaktywizować uczestników poprzez uruchomienie czatu lub szybkiej ankiety online.

Jak stworzyć własny webinar?

Od technicznej strony stworzenie webinaru nie jest trudne. Najprostszą prezentacje online można zorganizować nawet na Facebook’u czy Teams’ach.

Warto jednak skorzystać z platform przeznaczonych specjalnie do tworzenia webinarów takich jak chociażby ClickMeeting czy GoToWebinar.

Przed organizacja webinaru warto przetestować kilka rozwiązań. Po pierwsze pozwoli to wybrać takie, które najlepiej nam odpowiada, po drugie, dobrze jest znać narzędzie, by uniknąć problemów już podczas trwania właściwego seminarium.

By webinar odniósł sukces bardzo istotne jest przygotowanie,  trzeba dobrze wybrać temat spotkania i przygotować interesujące treści. Nawet jeśli ma to być wykład, warto przygotować jakieś plansze lub rekwizyty, które go urozmaicą.

Ale nawet najlepsza prezentacja nie ma sensu, jeśli nikt się na niej nie pojawi. Dlatego równie ważna jest wcześniejsza promocja. Może ona odbywać się na Twojej stronie internetowej, ale jeszcze skuteczniejsze są w tym zakresie media społecznościowe.

Pozwoli to też na wcześniejszą rejestrację uczestników, i np. ograniczenie jej liczby, jeśli liczba zainteresowanych przerośnie techniczne ograniczenia wykorzystywanych narzędzi.

Więcej informacji na temat narzędzi do tworzenia webinarów online przeczytasz na:  https://sprytne.net/webinar/

Leave a Reply