News Pozycjonowanie

50 czynników On-Site – Wpływających na pozycjonowanie strony

Jak podaje samo Google istnieje ponad 200 różnych czynników mających wpływ na pozycjonowanie stron w wynikach wyszukiwania. Działania związane z pozycjonowaniem nie mogą być spłycane tylko i wyłącznie do zdobywania linków oraz umieszczania byle jakiej treści na stronie.

Dzisiaj postanowiliśmy opublikować listę 50 czynników mających związek z pozycjonowaną domeną oraz z zawartością treści umieszczanych na takiej domenie – czyli z optymalizacją. Przystępując do pozycjonowania każdej nowej strony rozpoczynamy bowiem najpierw od zakupu domeny, a później od jej optymalizacji. Dopiero w kolejnych krokach przystępujemy do zdobywania linków. Stosowanie się do tych 50 czynników pozwoli na pozycjonowanie strony internetowej z doskonałymi wynikami.

10 CZYNNIKÓW ZWIĄZANYCH Z DOMENĄ
    • Wiek domeny – jak przyznaje sam Matt Cutts nie będzie dużej różnicy między domeną, która jest w indeksie wyszukiwarki 6 miesięcy, a taką, która jest w nim już rok. Wiek domeny ma marginalne znaczenie.
    • Słowo kluczowe w nazwie domeny – Nie ma już takiego wpływu na ranking jak kiedyś, ale nadal jest jakimś sygnałem, który informuje o dopasowaniu tej domeny do słowa kluczowego wpisywanego w wyszukiwarce. Dodatkowo jeśli w nazwie domeny znajduje się słowo kluczowe jest ono wytłuszczone w wynikach wyszukiwania.
    • Słowo kluczowe na początku nazwy domeny – Taka domena ma przewagę nad domenami, które zawierają słowo kluczowe w środku lub na końcu swojej nazwy.
    • Okres na jaki domena została zarejestrowana – Zgodnie z patentem firmy Google, jeśli domena została zarejestrowana na dłuższy okres (kilka lat) może to wskazywać na jej większą wartość niż domena zarejestrowana tylko na okres jednego roku.
    • Słowo kluczowe w nazwie subdomeny – Pozytywny wpływ na ranking
    • Historia domeny – Na podstawie danych z whois i tego czy domena była cały czas aktywna Google jest w stanie ocenić jej wartość. Bardziej wartościowe domeny będą posiadały jednego właściciela i będą systematycznie przedłużane.
    • EMD czyli tzw. Exact Match Domains – Domeny z dokładnym dopasowaniem do słowa kluczowego – takie domeny pozycjonuje się łatwiej jeśli są one wartościowe. Jeśli będą one niskiej jakości może to być niebezpieczne i zakończyć się spadkiem pozycji lub filtrem.
    • Publiczne czy Prywatne Whois – Prywatne Whois może być dla wyszukiwarki sygnałem, że coś staramy się przed nią ukryć – lepiej stosować publiczne dane w whois.
    • Dane w Whois – Na podstawie danych zawartych w Whois Google jest w stanie wyłapać domeny tego samego właściciela i ukarać każdą z nich, w przypadku gdy chociażby jedna z tych domen będzie podlegała karze.
    • Rozszerzenie TLD domeny – Domeny posiadające rozszerzenie przypisane do danego kraju mogą osiągać lepsze wyniki w obrębie swojego kraju ale gorsze przy wyszukiwaniach lokalnych.
40 CZYNNIKÓW ZWIĄZANYCH Z OPTYMALIZACJĄ POZYCJONOWANEJ STRONY
    • Słowo kluczowe w tytule – Bardzo duży wpływ na pozycję strony w rankingu – drugi pod względem znaczenia czynnik związany z optymalizacją samej strony.
    • Słowo kluczowe na początku tytułu – Duże znaczenie i lepsze rezultaty osiągniemy umieszczając słowo kluczowe na początku tytułu.
    • Słowo kluczowe w opisie – duży wpływ przy ustalaniu związku strony z treścią zapytania skierowanego do wyszukiwarki.
    • Słowa kluczowe w tagach H1 – traktowany przez google jako “drugi tytuł” stosowanie tagów H1 pomaga w lepszym rankowaniu strony.
    • Występowanie słowa kluczowego w treści – Istotny wpływ na pozycje strony w rankingu.
    • Gęstość występowania słowa kluczowego w treści – bardzo duże znaczenie, ale zbyt duża częstość występowania słowa kluczowego w treści może negatywnie wpłynąć na cały proces pozycjonowania objawiając się spadkiem strony w rankingu.
    • Objętość treści na stronie – Im dłuższe teksty na stronie tym lepiej. Optymalna liczba słów użytych w artykule/opisie produkty na stronie sklepu internetowego to około 2500 słów.
    • Stosowanie słowa kluczowego w różnych odmianach – Duży wpływ na ranking jak również pozwala na określenie tematyki witryny. Są bowiem słowa kluczowe o różnym znaczeniu (np. słowo zamek) i stosowanie odmian pozwala przyporządkować stronę do odpowiedniej tematyki.
    • Prędkość ładowania strony – brana pod uwagę przy ocenie jakości witryny.
    • Duplikowanie treści – jeśli w obrębie witryny mamy podstrony o zduplikowanej treści będą one wyświetlały się na niższych pozycjach. Treści na stronie powinny być zawsze unikalne.
    • Stosowanie Canonical – zabezpieczenie przed duplicate content – warto stosować.
    • Optymalizacja obrazków opublikowanych na stronie – Warto stosować tagi opisujące obrazek takie jak alt i title. Ma to istotny wpływ na pozycję strony. Pozwala również zaistnieć jej w image search.
    • Aktualizacja treści na stronie – Wyszukiwarka bardzo lubi nową, unikalną treść. Częstsze aktualizacje strony pomagają jej w uzyskaniu lepszych pozycji.
    • Edycja strony – sama edycja elementów tekstowych na stronie ma również wpływ na pozycje.
    • Kiedy pojawia się słowo kluczowe w treści – Najlepiej umieszczać słowa kluczowe już w pierwszych 100 słowach danego artykułu na stronie.
    • Słowa kluczowe w tagach H2,H3 – pozytywny wpływ.
    • Dokładne dopasowanie słowa kluczowego w treści strony – jeśli strona będzie promowana na frazę “doskonała agencja seo” to jeśli w treści pierwszej strony będzie występowała fraza “doskonała agencja seo” a w treści drugiej strony “agencja seo, która jest doskonała” to strona pierwsza będzie lepiej rankowana na promowaną frazę.
    • Linkowanie do stron z wysokim TrustRankiem – linkując do takich stron zwiększamy TrustRank pozycjonowanej strony.
    • Linkowanie do stron tematycznych – jeśli mamy stronę o samochodach i linkujemy z niej do strony o filmach to google może pomyśleć, że nasza strona jest o samochodach pojawiających się w filmach. Należy mieć na uwadze, aby linkowanie zewnętrzne kierowało użytkowników tylko do stron ściśle związanych tematycznie z naszą witryną.
    • Poprawność gramatyczna – strona z tekstami poprawnymi pod względem gramatyki i literówek będzie wyżej rankowana niż strona z licznymi literówkami i błędami gramatycznymi.
    • Oryginalność treści na stronie – jeśli teksty na stronie są kopią tekstów z innych witryn wówczas taka strona nie będzie wysoko rankowana a jej podstrony wylądują w “supplemental index”.
    • Linki wychodzące – zbyt duża ich ilość powoduje, że widoczność strony w wyszukiwarce może zostać zmniejszona.
    • Obrazki, nagrania video – pojawienie się tego typu mediów na stronie może wskazywać iż jest to witryna wartościowa.
    • Liczba linków wewnętrznych – linkowanie wewnętrzne do podstron serwisu zwiększa wiarygodność strony i nakreśla jej tematyczność.
    • Linki wewnętrzne z zaufanych podstron – linkowanie wewnętrzne z podstron o wyższym wskaźniku PageRank daje lepsze efekty niż linkowanie z podstron bez PR.
    • Puste linki (tzw.”broken links”) – jeżeli jest ich sporo w obrębie domeny lub podstrony wówczas wpłynie to negatywnie na proces pozycjonowania.
    • Linki Affiliate – nie duża obecność tego typu linków na stronie nie powinna jej zaszkodzić, ale przy dużych ilościach trzeba mieć na uwadze, że Google może ukarać stronę ze względu na to, że duża ilość tego typu linków może wskazywać iż jest to strona typu “thin affiliate site”.
    • Walidacja kodu strony – Duża ilość błędów html na stronie może świadczyć o jej niskiej jakości, aczkolwiek jest to dość kontrowersyjny czynnik ponieważ wielu specjalistów seo twierdzi, że ma to naprawdę marginalny wpływ na pozycjonowanie strony internetowej.
    • Authority domeny – strona na bardziej zaufanej domenie będzie rankowana wyżej niż strona umieszczona na domenie o niższym autorytecie.
    • Wskaźnik PageRank – niektórzy twierdzą, że PageRank nie ma wpływu na to czy strona jest wysoko w wynikach wyszukiwania czy też nisko, ale z reguły na wyższych pozycjach rankowane są strony o wyższym wskaźniku PR.
    • Długość adresu URL – im dłuższy adres URL tym zdecydowanie gorzej.
    • Ścieżka URL – im podstrona znajduje się bliżej strony głównej w takiej ścieżce tym większy autorytet uzyskuje.
    • Kategorie strony – jeśli dana podstrona jest umieszczona w dopasowanej kategorii wówczas będzie ona miała przewagę nad podstronami, które są utworzone w kategoriach bez nazwy, lub ogólnych.
    • Tagi WordPressa – określają przynależność danego wpisu na stronie co pozwala przyporządkować wpis do konkretnej kategorii i lepiej rankować.
    • Słowo kluczowe w adresie URL – bez wątpienia pozytywny wpływ na widoczność strony w rankingu pod tym słowem kluczowym.
    • Łańcuch URL – wyświetlanie nazwy kategorii w łańcuchu URL może pomoc wyszukiwarce określić przynależność danej podstrony do odpowiedniej kategorii.
    • Formatowanie tekstu – Umieszczanie list numerowanych, punktowanych w treści strony pomaga nie tylko oddzielić fragment wpisu od całości i zwiększa przejrzystość tekstu, ale tego typu formatowanie jest również w pozytywny sposób traktowane przez google.
    • Priorytet w mapach xml – Priorytet jaki został nadany danym podstronom w wygenerowanych mapach xml może wpływać na ranking.
    • Linki wychodzące – zbyt duża ilość negatywnie wpłynie na pozycje strony.
    • Obecność domeny w wynikach wyszukiwania pod innymi słowami kluczowymi – jeśli dana witryna występuje w rankingu pod wieloma słowami kluczowymi, a nie tylko pod kilkoma wówczas jest to wskazówką dla Google, że taka witryna jest witryną wartościową.
Polecane wpisy
Hosting dla firm – na co zwrócić uwagę

Wybierasz hosting dla swojej firmy? Jest on tak samo ważny jak sama strona internetowa, jej design i zawartość. Zamawiając hosting Czytaj dalej

Outsourcing IT dla firm – dlaczego warto?

Przechowywanie danych firmowych oraz pracowanie w środowisku wymaganym dla naszego biznesu to bardzo ważny aspekt każdego przedsiębiorstwa. Jeżeli zależy nam Czytaj dalej