Pozycjonowanie

Różnice między SEM a SEO

Jakie są główne różnice między linkami sponsorowanymi, czyli reklamą typu paid search, a pozycjonowaniem organicznym (lub naturalnym) SEO?

Jako, że często spotykamy się z powyższym pytaniem, postanowiłem opisać główne, podstawowe różnice pomiędzy tymi dwiema składowymi działań SEM. Zachęcamy do wcześniejszego zapoznania się z opisem działań typu paid search (linki sponsorowane) i pozycjonowania organicznego SEO.

Pozycjonowanie organiczne (Search Engine Optimization):

  • za kliknięcie w link naturalny (organiczny) nie trzeba płacić
  • dokładny algorytm używany przez wyszukiwarki do określania pozycji witryn nie jest znany i często ulega modyfikacjom
  • rezultaty pozycjonowania witryny zależą od dużo większej liczby czynników
  • długi czas oczekiwania na rezultaty (nawet kilka miesięcy)

Pozycjonowanie płatne, czyli linki sponsorowane (paid search, często utożsamiane z SEM):

  • za kliknięcie w link sponsorowany trzeba zapłacić
  • pozycja reklamy w wynikach zależy od stosunkowo mniejszej liczby czynników (głównie od zadeklarowanej stawki za kliknięcie i współczynnika jakości witryny dla danej frazy kluczowej)
  • krótki czas oczekiwania na rezultaty, praktycznie już po kilkunastu minutach od uruchomienia kampanii
Polecane wpisy
Wybór tematyki strony

W dzisiejszych czasach obecność w Internecie jest niemal wymagana. Sieć daje nam dostęp do ogłoszeń, rozkładów jazdy oraz wielkich zasobów Czytaj dalej

Jak pisać artykuły SEO

Copywriter z dużym doświadczeniem wie, jak pisać artykuły SEO, aby były one widoczne w wyszukiwarce. Dobre jakościowo teksty SEO powinny Czytaj dalej

Czytaj  Algorytm Google od 2003 do 2015 roku