News Pozycjonowanie

Optymalizacja strony w 7 krokach

Elementem składającym się na cały proces pozycjonowania strony jest jej optymalizacja, która powinna zostać wykonana przed procesem zdobywania odnośników. Coraz czulsze i skomplikowane algorytmy wyszukiwarki Google powodują, że przy pozycjonowaniu strony bez jej optymalizacji pojawiają się w trakcie procesu problemy, które uniemożliwiają osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarkach. Dzisiaj chcielibyśmy opisać na jakie elementy zwrócić uwagę przy optymalizacji strony. Elementy te podzielone zostały na 7 kroków. Każdy z nich dotyczy innych elementów związanych z pozycjonowaną stroną.

1.Skoncentruj się na tym by Twoja strona prezentowała unikalną wartość:
    • Strona powinna wyglądać na autentyczną nie skupiając się na własnej promocji, powinna nieść ze sobą jakiś wartościowy dla użytkownika przekaz
    • Duże znaczenie ma jakość treści jaka jest prezentowana na stronie
    • Obowiązkowe są obrazki, teksty oraz coraz popularniejsze różnego rodzaju multimedia (filmy, prezentacje)
    • Strona powinna być oceniana przez ponad 80% użytkowników jako wartościowa, użyteczna i w pełni unikalna
    • Użytkownicy odwiedzający dobrze zoptymalizowaną stronę nie powinni widzieć przyczyny, dla której mieliby cofać się do wyników wyszukiwania z powodu tego, że na stronie nie znajduje się informacja, której poszukują, lub treść oraz ewentualne multimedia umieszczane na stronie są bardzo niskiej jakości
Czytaj  Krótki audyt SEO swojej strony internetowej
2.Zadbaj o UX czyli czynniki związane z użytkowaniem strony przez odwiedzających:
    • Elementy nawigacyjne oraz treść na stronie powinny być przyjazne dla każdego użytkownika. Użytkownik musi “rozumieć” stronę i mieć możliwość swobodnego poruszania się po niej
    • Wygląd strony powinien być ściśle powiązany z marką. Odwiedzający stronę zwracają uwagę na to, czy strona przyciąga ich uwagę pod względem wizualnym
    •  Najważniejsze treści na stronie powinny być umieszczone w jak najwidoczniejszym dla użytkownika miejscu
    • Strona musi ładować się szybko. Nie możemy pozwolić na to by użytkownik czekał na załadowanie się podstrony. Jeżeli czas ładowania głównej treści na stronie będzie powyżej 4 sekund wówczas najprawdopodobniej użytkownicy będą rezygnować z dalszego przeglądania strony.
    • Należy minimalizować liczbę zapytań przeglądarki jakie są generowane podczas ładowania pełnej treści na stronie
    • Strona musi być tak zaprojektowana by wyglądała identycznie w każdej przeglądarce lub w każdej przeglądarce wyglądała poprawnie. Nie można pozwolić na to, by w którejś z przeglądarek strona wyświetlała się z błędami
3.Optymalizuj słowa kluczowe na stronie. Pamiętaj o umieszczaniu ich w odpowiednich miejscach na stronie.
    • Strona musi być odpowiednio dopasowana do intencji użytkownika poszukującego czegoś w wyszukiwarce – odpowiednio skorelowane słowa kluczowe z zapytaniem wpisywanym przez użytkownika w polu wyszukiwania
    • Główne słowo kluczowe powinno być umieszczone na początku tytułu strony oraz powinno występować w adresie URL
    • Treść na stronie powinna być w taki sposób skonstruowana aby angażowała słowa kluczowe, po których użytkownik może trafić na stronę
    • Poprawne będzie formatowanie najważniejszych słów kluczowych poprzez wytłuszczanie, podkreślanie, stosowanie czcionki italic
    • Główna fraza powinna występować w nagłówku h1
    • Główna fraza powinny występować minimum 2 razy w treści strony
    • Również frazy drugiego rzędu należy umieszczać w tytułach, nagłówkach
    • Obrazki na stronie powinny być odpowiednio opisane poprzez atrybuty Alt i Title
Czytaj  Typy klientów w call center
4.Zadbaj o to by roboty Google miały swobodny dostęp do pozycjonowanej strony i nic nie stało im na przeszkodzie w szybkim indeksowaniu nowych treści.
      • w parametrach URL nie mogą znajdować się zmienne. Należy zaimplementować przyjazne adresy URL
      • Treść na poszczególnych podstronach nie może być zduplikowana. Należy pamiętać o korzystaniu z canonical
      • Najlepiej jeśli strona jest zbudowana w oparciu o HTML. Nie wskazane jest ładowanie witryny poprzez Ajax czy Iframe
      • Strona powinna być tak zbudowana by przy użyciu maksymalnie 4 klików dotrzeć do każdej podstrony
      • Należy korzystać z przekierowań 301 a nie 302
      • Jeśli strona jest chwilowo niedostępna powinien być wyświetlany status błędu 503
      • Warto generować źródła RSS dla strony
      • Należy pamiętać o tym by w meta tagu robots umożliwić robotom wyszukiwarki swobodne indeksowanie i poruszanie się po stronie. Blokada w tym meta tagu przed indeksowaniem nie jest wskazana.
      • Host na którym znajduje się strona nie może blokować dostępu robotów do strony
      • Należy pamiętać o limitach znaków w najważniejszych z punktu widzenia robotów indeksujących elementach:
  1. Title – poniżej 75 znaków
  2. URL – poniżej 90 znaków
  3. Meta Description – poniżej 160 znaków
5.Zbuduj stonę pamiętając o możliwości udostępniania jej treści w mediach społecznościowych.
    • Adres URL powinien być tak skonstruowany by użytkownik otrzymywał jasny przekaz o czym jest strona
    • Strona powinna mieć możliwość bezpośredniego dzielenia się treścią w mediach społecznościowych (odpowiednie buttony)
    • Wskazane jest korzystanie z tagów opisujących takich jak Facebook Open Graph
6.Dbaj o Authorship strony, wszystkie meta dane oraz rich snippets
    • Warto wprowadzać na stronie powiązania z autorstwem poprzez stosowanie takich znaczników jak rel=”author” czy też rel=”publisher”
    • Należy wdrażać znaczniki schema.org na stronie
    • Również znaczniki rich snippets są wskazane
    • Warto umieszczać zarówno główne jak i te mniej ważne frazy w meta danych description
    • Należy pamiętać o tym, że tak naprawdę meta dane description nie pomagają w pozycjonowaniu strony internetowej, ale znacząco mogą wpłynąć na klikalność w wynikach wyszukiwania. Ich zadaniem jest zwiększenie zainteresowania stroną przez użytkowników. Opis musi inspirować, interesować, powodować kliknięcia (również w mediach społecznościowych)
    • Nie trzeba korzystać z popularnego kiedyś znacznika meta keywords. Teraz nie jest on potrzebny by strona była dobrze zoptymalizowana i nie ma to wpływu na pozycjonowanie
    • Znaczniki hreflang są wskazane
Czytaj  Dystrybucje Linux Ubuntu, Fedora, Debian, Arch Linux
7.Zbuduj stronę w taki sposób by była ona przyjazna dla wszystkich dostępnych urządzeń. Pamiętaj by użytkownicy korzystający z internetu w smartfonach, tabletach, laptopach nie mieli problemu z dostępnością i przejrzystością witryny.
    • Strona powinna wyświetlać się poprawnie we wszystkich przeglądarkach
    • Strona musi dobrze wyglądać bez względu na to na jakiej wielkości ekranie jest przeglądana
    • Adres URL muszą być skonstruowane tak samo na wszystkich urządzeniach

Powyższe elementy są najprostszym sposobem na to, by w dosłownie 7 krokach wykonać solidną optymalizację strony. Później nie pozostaje nic innego jak skupienie się na innym elemencie pozycjonowania, jakim jest link building.

Polecane wpisy
Zioła i przyprawy o największych wartościach dla zdrowia

Zarówno dla smaku potraw jak i właściwości wspomagających zdrowie i optymalne funkcjonowanie organizmu – zioła i przyprawy powinny być obecne Czytaj dalej

Google+ Photos zostanie zamknięta 1 sierpnia

O popularności portalu społecznościowego Google można powiedzieć wiele (zazwyczaj będą to określenia, których można użyć również w stosunku do - Czytaj dalej